• Time
  • Show
Clear All
  • Volk
    • Sep 2008

Macedonian Archeology

Lets start this thread here 2

Билазора е важен центар на македонската античка цивилизација

Очигледно дека е пајонски град, кој живеел во класичниот, а уште поинтензивно во хеленистичкиот период, вели археологот Виктор Лилчиќ

Сребрена тетрадрахма на владетелот Ликеј, 356-340 година пр.н.е

Пајонскиот град Билазора е важен центар на македонската античка цивилизација, вели археологот Виктор Лилчиќ, професор на катедрата за археологија на Филозофскиот факултет во Скопје, коментирајќи ги новите откритија на локалитетот Градиште, кај светиниколското село Кнежје.Истражувачки тим од земјава и од САД деновиве соопшти дека е откриена влезната порта и дел од бедемот на акрополата на античка Билазора. Тоа беше главната причина што истражувачите вчера се сретнаа со министерката за култура Елизабета Канческа-Милевска. Таа им ветила поддршка во натамошните истражувања.Според Лилчиќ, се претпоставува дека Билазора се наоѓа на локалитетот Градиште, кај селото Кнежје, околу 3 километри оддалечено од Свети Николе. Локалитетот прв го премерил археологот Иван Микулчиќ, пред многу години. Тоа е локалитет што зафаќал површина од 19 хектари, со акропола. Имал овална, елипсовидна форма. Со тоа Микулчиќ ја урива дотогашната теза дека Билазора е кај Велес и поставува нова теза - бил изграден во Овчеполието за да ги блокира нападите - го цитира Лилчиќ својот професор.

НЕИСТРАЖЕН ЛОКАЛИТЕТ

Истражувањата на Градиште почнаа во јуни, под раководство на Бобан Хусеновски, археолог од гевгелискиот музеј, со Вилијам Хајдингер и Јула Метју од Фондацијата за археолошки и историски истражувања од Хјустон, Тексас. Истражувањата се под ингеренции на Народниот музеј од Свети Николе. Во истражувањата учествуваа и археолозите Ѕвонимир Николовски од Управата за заштита на културното наследство и Стефан Данев од Свети Николе. Истражувањата ги финансира Министерството за култура со 200.000 денари. Археолозите работеа на акрополата. Лилчиќ ги раскажува своите искуства од Градиште.Го премерив локалитетот. Голем дел од градиштето било изедено од ерозија уште пред да биде подигнат градот. Сметам дека тоа ја намалило станбената површина на десетина хектари. Но, факт е дека локалитетот досега не бил убаво истражен. Пред десетина години учествував во пробните сондирања на одбранбениот ѕид, изработен од груби квадратни блокови. Малку е рустикален, но очигледно дека е пајонски град кој живеел во класичниот, а уште поинтензивно во хеленистичкиот период - вели Лилчиќ.

ЗАШТИТА ОД НАПАДИ

Според античкиот историограф Полибиј, Билазора бил град подигнат на место на кое Дарданците влегувале во Македонија. Лилчиќ вели дека во минатото таму била пронајдена монета од пајонскиот крал Ликеј, но ја нашол трагач, па не е сигурно документирано дека потекнува токму од Градиште. Според Полибиј, Билазора била густо населена. Според тоа што сум го видел на терен, нема многу нумизматика, а тоа би било основна карактеристика на густо населен град. Освен тоа, граничното подрачје кон северната страна било опасно за живот. Сепак, постои логика токму со Билазора Македонија треба да се гордее. Можеби не е покрај фреквентен пат и е тежок за развој на туризам, но е важен центар на македонската античка цивилизација - вели Лилчиќ.Министерката за култура вчера се сретна со Александар Данев, директор на светиниколскиот музеј. Тој ја информирал дека треба итно да се покрие хидрорезервоарот. Министерката ветила дека ќе помогне в година да продолжат истражувањата.

Весна Ивановска
    Makedonija vo Srce
  • Makedonia
    Banned
    • Sep 2008

Can someone please translate what the inscription says on the coin?

Comment

• Soldier of Macedon
      • Sep 2008

Originally posted by Makedonia View Post
      Can someone please translate what the inscription says on the coin?
      Many people who were not ancient Greeks used the ancient Greek language for coin inscriptions, does this come as a suprise to you?

Do yourself a favour and save this type of irrelevance for the place it belongs, in the moron sector of the cyberworld called maggotsontheweb. It will have no place here, that I will personally assure you.
      In the name of the blood and the sun, the dagger and the gun, Christ protect this soldier, a lion and a Macedonian.

Comment

• Petros Houhoulis
        Banned
        • Sep 2008

Originally posted by Soldier of Macedon View Post
        Many people who were not ancient Greeks used the ancient Greek language for coin inscriptions, does this come as a suprise to you?

Do yourself a favour and save this type of irrelevance for the place it belongs, in the moron sector of the cyberworld called maggotsontheweb. It will have no place here, that I will personally assure you.
        Huh, what people do you mean exactly, because if you imply the Phoenicians, you are in for a big surprise.

The coin is not very well minted, and the first letter could be something else, but my bet is this:

Lykkeioy

In honor of someone with the name Lykis or Lykeias - my guess.

Ironically, that (almost) how we call the last 3 years of high school in Greece (just before college/university)...: Lykeio.

Comment

• Petros Houhoulis
          Banned
          • Sep 2008

Ha!

This coin is PAEONIAN:

...But the Paeonians were different from the Macedonians. Maybe you just found out that your country is a little bit outside of Ancient Macedonia?

...And no, you are wrong. Greek was spoken in there too:

...And the language does not appear to be Satem:

...While yours is Satem:

...You couldn't claim even the Ancient Paeonians, if you tried to...

Comment

• Venom
            • Sep 2008

Just like to take this chance to say to the Admins a job very well done. The forum has been open 5 minutes and the pieces of shit are here already quoting Wikipedia and raving about how 'greek' was spoken 6 million years ago by the fucken dinosaurs.

They don't get that fanatical if they don't feel threatened so you're already doing a fantastic job.
            S m r t - i l i - S l o b o d a

Comment

• Risto the Great
              • Sep 2008

Hmm, a Paeonian coin in Macedonia.
              Good.
              If you could read this in the opening post:
              Mонета од пајонскиот крал Ликеј,

You would have found this out much faster.
              Risto the Great
              MACEDONIA:ANHEDONIA
              "Holding my breath for the revolution."

Hey, I wrote a bestseller. Check it out: www.ren-shen.com

Comment

• Petros Houhoulis
                Banned
                • Sep 2008

Originally posted by Risto the Great View Post
                Hmm, a Paeonian coin in Macedonia.
                Good.
                If you could read this in the opening post:
                Mонета од пајонскиот крал Ликеј,

You would have found this out much faster.
                Argh! You are utterly confusing me! The title of the thread group says: "Macedonian archaeology" what am I supposed to assume?

I can not read the opening post, my apologies. The title does not say that Lykkeios was a Paeonian though, unless if that пајонскиот means Paeonian.

Ah, one more question. Since all of you hate wikipedia, why don't you try to quote other encyclopaedias? There is Encarta, Britannika, even Makpedia, I do not object to Makpedia really - if you could find it where it is...

Comment

• Risto the Great
                  • Sep 2008

Just think what else you might find out about Macedonians if you could read our language.
                  Risto the Great

Comment

• toothpaste
                    Banned
                    • Sep 2008

Just think what else you might find out about Macedonians if you could read our language.
                    Risto ,just imagine what you could find out,written on ancient stones if you could read Greek

Comment

• Daskalot
                      • Sep 2008

Originally posted by toothpaste View Post
                      Risto ,just imagine what you could find out,written on ancient stones if you could read Greek
                      Greek? The modern Greek you speak which is an offshoot of the Romeic language that was finally decided upon in the 1970s is it this Greek you mean?
                      Macedonian Truth Organisation

Comment

• toothpaste
                        Banned
                        • Sep 2008

Originally posted by Daskalot View Post
                        Greek? The modern Greek you speak which is an offshoot of the Romeic language that was finally decided upon in the 1970s is it this Greek you mean?
                        All live languages evolute.
                        Since Greek is written for the last 3.600 years...and was and is a live language... it changes.

On the other hand old slavonic appeared before 1.000 years and modern macedonian was canonized before 50 years.

Comment

• Risto the Great
                          • Sep 2008

Originally posted by toothpaste View Post
                          But I can.
                          Imagine if more than 1 written language existed back then too. Wow.
                          Risto the Great

Comment

• toothpaste
                            Banned
                            • Sep 2008

But I can.
                            Imagine if more than 1 written language existed back then too. Wow.
                            Hm..Romans who also defeated Greeks..used their own language-latin.
                            strange..isnt?

Comment

Working...
                            X